Reżyser Eddie Israel przyjeżdża do Los Angeles, by nakręcić film. Jest to historia małżeństwa, które przeżywa kryzys. Każde z małżonków inaczej reaguje na tę sytuację. Russell oddaje się rozpuście, a żona, Claire, staje się katoliczką o surowych zasadach moralnych. Mąż, nie akceptując tej przemiany, znęca się nad nią psychicznie i fizycznie.
Do Los Angeles przyjeżdża reżyser filmowy Eddie. Zamierza nakręcić film, o małżeństwie które przechodzi kryzys. Każdy z małżonków odbiera wszystko inaczej. Claire jest katoliczką, a jej mąż, Russel żyje w rozpuście. Mąż znęca się nad żoną. Aktor który gra męża, Frank jest jakby odbiciem swojej postaci filmowej. Okazuje się, że aktorka grająca Claire, Sarah żeby zagrać w tym filmie była kochanką Franka, a później zaczęła romansować z Eddiem.
Kolejny kontrowersyjny obraz Abla Ferrary. Tym razem Harvey Keitel wciela się w rolę rozdartego wewnętrznie reżysera Eddiego Israela realizującego swoją wizję nowego filmu. Staje się to jego obsesją. Życie z planu filmowego przenosi na grunt prywatny. Wdaje się w romans ze swoją gwiazdą Sarą Jennings (Madonna) przejmując dekadencki sposób bycia głównego bohatera. W końcu Eddie musi zdecydować, czy potrafi jeszcze żyć w rodzinie, z żoną i synem, czy też filmowa fikcja zapanowała nad nim bez reszty nie pozwalając na koegzystencję obydwu światów - tego z planu i tego poza nim.